Dengarlah jeritan batinku

Teks : Siti Zakiah Meskam

Serius.
Saya tak pandai bermadah nak mengajak orang dekat denganAlQuran
Puas saya fikir berhari-hari nak mengayat. Tapi saya 'stuck'.
Tetap hati saya jerit-jerit nak ajak orang dekat dengan alQuran.

Dah blank sangat, saya buka alQuran

Pap. Surah Az-Zumar ayat 41 yang ternampak dulu.

" Sungguh, kami menurunkan kepadamu kitab (alQuran) dengan 
membawa kebenaran untuk manusia,

barangsiapa mendapat petunjuk.
Maka petunjuk itu untuk dirinya sendiri.

Dan sesiapa sesat.
Maka, sesungguhnya kesesatan itu untuk dirinya sendiri.

Dan engkau (Muhammad) bukanlah orang yang bertanggungjawab terhadap mereka. "
.
.
.
.

Kalian. Al-Quran ini benar.
Mari kita ikut.
Doa ya.
Semoga Allah berikan kita petunjuk kejalan yang benar.
Dan dijauhi dari kesesatan.

Comments

Popular Posts